marketing

Marketing specyficzną dziedziną wiedzy

Każda firma, aby istnieć potrzebuje reklamy. Jest to nie tylko forma kontaktu z klientem, ale również generowanie zysku poprzez zwiększenie popularności usług i produktów przedsiębiorstwa. Reklama sama w sobie powinna zawierać krótką lecz rzeczową informacje o produkcie/usłudze oraz jej dostępności (np. Usługa dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu).

Oczywiście nie wszyscy mają dryg do tworzenia spotów czy tekstów reklamowych. W tym celu powstały wyspecjalizowane firmy tak zwane agencje reklamowe. Agencja reklamowa skupia osoby wykształcone w kierunku marketingu tradycyjnym i internetowym. Aby reklama zadziałała musi być dostarczona do odpowiedniego odbiorcy, w końcu kredytu dla firm nie będziemy reklamowali poprzez roznoszenie ulotek po domach. Każdy marketing musi również uwzględniać aspekty psychologiczne, aby utrwaliła się w pamięci konsumentów.

Agencje reklamowe mogą specjalizować się w różnych dziedzinach reklamy, jedne oferują oferty tylko marketingu internetowego, inne łączą reklamę internetową i zwyczajną. Najlepsze agencje reklamowe na rynku działają w obu tych dziedzinach. Reklamy również możemy podzielić na: informacyjne, przypominające, agresywne, defensywne, wspierające, osłonowe, ukierunkowane czy porównawcze. Wiele informacji można uzyskać ze strony ofertowej danej agencji, na przykład www.funktional.pl/oferta/.

Każdy rodzaj ma swoje cele, które powinien spełnić, aby reklama zadziałała i zwiększyła grono klientów odpowiedniego produktu lub usług. Reklama, która nie jest nigdzie sklasyfikowana to tzw. „poczta pantoflowa”. Działa ona na zasadzie plotki, gdzie jedna osoba skorzystała z oferty firmy i poleciła ją swoim znajomym.